/ Hotel og Gh / Yeka

Yeka

Yeka guesthouse ligger i området Yeka ca. 10-15 min. kørsel fra centrum. I huset er der 14 værelser/lejligheder. Der er 4 små værelser på ca. 20 m2. De rummer dobbeltseng, bord + stole, skrivebord, tv og køleskab, toilet m. brus.

Dernæst er der 6 mellem størrelse værelser, som kendetegnes ved at have et the-køkken og toilet med badekar i stedet for brus.

Til sidst er der 4 lejligheder m. stue hvor der er en sovesofa, fuldt køkken med udstyr, separat soveværelse og toilet med kar.

Fælles for alle de forskellige rum er, at de er pæne og store og at alle har egen altan. Prisen ligger på 45 – 55 - 75 USD/dag, for lille-mellem-stor. Ekstra opredning koster 10 USD.

Huset rummer desuden fælles stue med tv der har et hav af satellit kanaler. En del af stuen fungerer også som restaurant. Køkkenet er en dør fra stuen, og herfra serveres morgenmad (inkluderet) samt lette og enkle middags/aftensmåltider efter forespørgsel. Der er naturligvis også receptionsområde med salg af traditionelle turistsager samt snacks/drikkelse og internet er her gratis til rådighed.

Ønsker man mad udefra er personalet behjælpelige med bestilling af take away. Til huset er der en dejlig have hvor der bl.a. er en lille karrusel samt plads til boldspil, afslapning osv.

I huset er der en dejlig hjemlig stemning. Elisabeth som ejer huset taler godt engelsk og hun og det øvrige personale er meget behjælpelige når det drejer sig om at arrangere ture, bestille pålidelige taxachauffører osv. Hun svarer hurtigt tilbage på mails og kan også nemt kontaktes pr tlf. Pt. bliver huset primært brugt af hollandske, norske og amerikanske adoptanter.

Huset ligger i hvad der ud fra etiopisk standard kan kaldes et middelklasseområde. Fra flere af altanerne er der udsigt ud over områdets bliktage og det liv der leves i de små huse/gårde. Området giver en fantastisk mulighed for at få et indblik i etiopisk kultur. Vi oplevede det som fuldstændigt sikkert at færdes i området, og Yeka ligger lige overfor den Britiske/Russiske/Kenyanske ambassade, i Yeka Subcity, i tilfælde af man vil finde det på google earth eller andet. Vi gik mange ture i nabolaget og mødte mange venlige og imødekommende mennesker. I gå afstand fra huset ligger boder og markedspladser, hvor vi købte en stor del af vores mad. Supermarked ligger 5-10 min kørsel derfra.

Kontaktoplysninger:

e-mail: yekaguesthouse@yahoo.com